تکنولوژی

آشنایی با انواع کابل های TP

lazy

آشنایی با انواع کابل های TP

در این صفحه قصد داریم به بررسی جنبه های متفاوت کابل های TP بپردازیم.

آشنایی با انواع کابل های TP:

کلمه  TP مخفف شده ی Twisted pair است، که نام جنسی از مس دارد و در جهت برقراری ارتباط بین رایانه‌ها به کار گرفته می‌شود. به صورت کلی کابل‌ها از دسته‌بندی متفاوتی نظیر :کابل‌های کواکسیال، فیبر نوری و TP تشکیل شده‌اند.

کابل TP چیست؟

به زوج سیم‌هایی که از مس ساخته شده‌اند کابل TP می‌گویند که این زوج سیم‌ها شامل انواعی از جمله شیلد دار و بدون شیلد می‌شوند. همانطور که ذکر شد کابل‌های TP تشکیل شده از زوج سیم‌هایی هستند که به هم پیچ و تاب خورده‌اند ؛ علت بهم پیچیدن سیم‌ها باعث وجود لایه‌های حفاظتی در برابر رسانه‌های شبکه می‌شود.

UTP 

کابلی ساده، ارزان ، بدون محافظ و شیلد است، که امکان ایجاد نویز درهنگام استفاده از آن بالا رفته؛ این نوع از کابل از هیچ گونه لایه‌ای جهت ایمنی سیم‌ها استفاده نمی‌کند و بنا به همین ویژگی دچار نوسانات نویزی می‌شود. اما بسته به نیاز مصرف کنندگانی که دیتا برایشان اهمیت زیادی ندارد، مفید واقع خواهد شد.

FTP 

این کابل کیفیتی بالاتر از کابل قبلی دارد. زیرا پوشیده شده با ورق آلمینیوم نازک است، که همین امر سبب جلوگیری از ایجاد نوسانات نویز شده و در ارزش بالا تر کالا تاثیر گذار بوده است.

STP

در کابل STP هر زوج سیم دارای یک فویل جدا می‌باشد؛ جدا شدن فویل‌ها از یکدیگر که وظیفه ی ،محافظت کابل را بر عهده دارند باعث کاهش بسیار، رخ داد نوسانات نویزی، و به دنبال آن سبب افزایش ایمینی کابل شده است.

SFTP 

SFTP در مقایسه با کابل‌های قبلی از زوج سیم‌ها، با استاندار مطلوب‌تری پشتیبانی می‌کند. زیرا درون این کابل ها شیلد و فویل با هم استفاده شده است.

از این کابل‌ها در محیط‌هایی که حفاظت و دیتا اهمیت داشته باشد، بسیار استفاده می‌شود. به عنوان مثال : محیط‌های صنعتی.

SSTP

SSTPها مجموع خصوصیات 4 کابل قبلی را دارا هستند؛ در این نوع کابل هر زوج سیم دارای یک فویل جداگانه و یک شیلد به در کابل می‌باشد.

Untitled 1 1

شبکه ساز ، همراه همیشگی شما

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *