تکنولوژی

مودم یا روتر، مودم روتر چیست؟

مودم یا روتر، مودم روتر چیست؟

 

مودم یا روتر، مودم روتر چیست؟

در این  صفحه سعی داریم ،به چیستی مودم و دستگاه مشابه آن _روتر_ بپردازیم . همچنین به چگونگی و کارایی مودم روتر .

روتر یا مسیر یاب:

مودم یا روتر، مودم روتر چیست؟

آیا تا به حال به فکر برقراری اتصال شبکه بین شعبه‌های متعدد اداره جات افتاده اید یا پیش آمده که بخواهید سرعت اتصال کاربران به شبکه را کنترل کنید؟ آیا ارزیابی هوشمند ،کابران متصل به شبکه ذهن شما را به خود مشغول کرده؟

با وجود یک روتر قادر به ارسال و دریافت اطلاعات به سریع‌ترین راه ممکن ،خواهید بود.که امکان دسترسی  کاربران به شبکه‌های محلی را با سرعت بالا برایتان فراهم می‌کند ؛به این ترتیب اتصال به اینترنت را به چندین دستگاه برقرار می‌سازد .

اجزای اساسی روتر که در خرید باید به آن دقت کنید شامل :

  • پردازنده در روتر کار عبور دادن اطلاعات را دارد. درواقع هرچقدر که میزان نیاز شما از یک روتر بیشتر باشد بهتر است از محصولی استفاده کنید که پردازنده قوی‌تری دارد. مثلا مسیرهای رد و بدل اطلاعاتی که فاصله ی زیادی دارند یا وقتی  میزان پهنای باند ورودی و خروجی مقدار قابل توجهی است.
  • اطلاعات داده شده به روتر توسط رم به صورت موقتا نگهداری می‌شوند.
  • درگاه های یک مسیر یاب از نوع LAN یا فیبر نوری اند.
  • سیستم عامل که کنترل همه ی عملیات مسیربابی را بر عهده دارد.

از روتر در سازمان ها ،اداره ها ،شرکت های کوچک وبزرگ  استفاده می‌شود ؛خصوصا مراکز بزرگی که دارای کامپیوترهای زیادی است ، یا سیستم‌های عامل‌شان توسط شعبات مختلف با  فاصله فیزیکی پراکنده شده‌اند.در این زمان‌ها بهترین گزینه اتصال شبکه از طریق روتر است.​

از مزایای تقسیم بندی بخش های شبکه به قسمت های کوچک تر

  • آسان شدن مدیریت شبکه
  • کاهش ترافیک در شبکه
  • کاهش هزینه‌های اضافی و غیره

ذکر یک نمونه :تقریبا اغلب افراد با نیاز به صنعت چاپ و پرینت مواجه شده اند ،خصوصا در محیط‌های کاری . بنابراین آیا نیاز است که هرکارمند یک چاپگر در اختیار داشته باشد و هر کسب کاری به تعداد کارکنان دستگاه‌های پرینتر تهیه کند در صورتی که با وجود روتر در شبکه می‌توان تمامی کارکنان را به یک چاپگر متصل کرد؟ به صورت اجمالی می‌توان روتر را اینگونه تعریف کرد: دستگاهی که برای متصل کردن چندین دستگاه به یکدیگر و اتصال چند دستگاه به اینترنت کاربرد دارد.

مودم یا روتر، مودم روتر چیست؟

 

مودم 

حال درصورتی که به عنوان مثال یک سازمان با استفاده از روتر سیستم‌های شبکه  خود را به یکدیگر متصل کرده است و علاوه بر آن می‌خواهد شبکه محلی‌اش به اینترنت هم متصل باشد. نیاز به یک مودم هم پیدا می‌کند.

امروزه بسیاری از مودم‌ها فقط مودم نیستند و وظیفه اتصال به اینترنت را بر عهده ندارند؛ بلکه مودم روتر هستند و کارایی مودم و روتر را با یکدیگر را بر عهده دارند. برای همین دیگر نیازی به تهیه دو دستگاه ( مودم ، روتر ) نیست. بلکه یک دستگاه به نام مودم روتر کارایی اتصالات شبکه‌های محلی و برقراری با اینترنت را ایجاد می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *